Hlavné publiká
Vybrať si správne publikum pre svoju kampaň na Facebooku je veľmi dôležité, pretože publikum ľudí môže posilniť, ale aj úplne položiť Vašu kampaň. V prvom rade by ste sa mali vždy riadiť výsledkami kampaní, pretože práve tak zistíte, ktoré publiká sú pre Váš biznis správne.
3 základné publiká
Hlavné publikum – Používa sa ak chcete cieliť na skupinu ľudí, ktorá pravdepodobne o Vás a Vašom biznise ešte nepočula.
Toto publikum môžete vytvoriť na základe nasledujúcich znakov :
-
Demografia
-
Záujmy
-
Vek
-
Správanie – cielenie na ľudí podľa ich správania na Facebooku (interakcie, nákupy,..)
Vlastné publikum – Používa sa ak chcete cieliť na skupinu ľudí, ktorá už vie o Vás a Vašom biznise.
Toto publikum môžete vytvoriť na základe nasledujúcich znakov :
-
Kontaktné údaje (telefónne čísla, e-mail)
-
Používatelia Vašej aplikácie
-
Návštevníci Vašej stránky
-
Interakcia s Vašou stránkou a príspevkami (zdieľanie, like, komentár)
Podobné publikum – Používa sa ako chcete cieliť na ľudí, ktorí ešte nepoznajú Váš biznis, ale majú podobné vlastnosti ako Vaše vlastné publiká. Napríklad tí ľudia, ktorí budú zdieľať Vaše príspevky atď.
V správcovi reklám v kolónke detailné cielenie môžete zahŕňať a vylučovať ľudí podľa záujmov, správania, demografie a mnoho iného.
Čo je to studené / teplé publikum ?
Studené publikum – Je to úplne nové publikum, na ktoré cielite hlavne základný obsah ako sú videá, príspevky na blogu, podcasty a iné.
Teplé publikum – Využíva sa hlavne pri remarketingu. Ide o publiká ľudí, ktoré už navštívili Vašu stránku, preto sa im ponúka hlavne špeciálny obsah, ako napríklad limitované akcie a kupóny.
Existuje mnoho odlišných typov publík, preto by ste si mali vyberať detailne na základe toho, čo chcete dosiahnuť po spustení Vašej kampane. Ideálnym riešením je vytvorenie viacerých publík a následné porovnanie ich správania po skončení kampane, pretože len tak budete vedieť, ktoré publikum je pre Váš biznis najvýhodnejšie.