Dátum
5 januára, 2022
Kategórie
Čas čítania
2 min

Na aké skupiny ľudí cieliť reklamu na Facebooku?

Hlavné publiká Vybrať si správne publikum pre svoju kampaň na Facebooku je veľmi dôležité, pretože publikum ľudí môže posilniť, ale aj úplne položiť Vašu kampaň. V prvom rade by ste...

obr prvy uplne

Hlavné publiká

Vybrať si správne publikum pre svoju kampaň na Facebooku je veľmi dôležité, pretože publikum ľudí môže posilniť, ale aj úplne položiť Vašu kampaň. V prvom rade by ste sa mali vždy riadiť výsledkami kampaní, pretože práve tak zistíte, ktoré publiká sú pre Váš biznis správne.

ryvenia banner 1000 x 2d00 px 6 2

3 základné publiká

Hlavné publikum – Používa sa ak chcete cieliť na skupinu ľudí, ktorá pravdepodobne o Vás a Vašom biznise ešte nepočula.

Toto publikum môžete vytvoriť na základe nasledujúcich znakov :

  • Demografia

  • Záujmy

  • Vek

  • Správanie – cielenie na ľudí podľa ich správania na Facebooku (interakcie, nákupy,..)

obr
Obrázok popisuje, že publikum sa dá nastaviť podľa oblasti, veku, pohlavia a jazyku.

Vlastné publikum – Používa sa ak chcete cieliť na skupinu ľudí, ktorá už vie o Vás a Vašom biznise.

Toto publikum môžete vytvoriť na základe nasledujúcich znakov :

  • Kontaktné údaje (telefónne čísla, e-mail)

  • Používatelia Vašej aplikácie

  • Návštevníci Vašej stránky

  • Interakcia s Vašou stránkou a príspevkami (zdieľanie, like, komentár)

Podobné publikum – Používa sa ako chcete cieliť na ľudí, ktorí ešte nepoznajú Váš biznis, ale majú podobné vlastnosti ako Vaše vlastné publiká. Napríklad tí ľudia, ktorí budú zdieľať Vaše príspevky atď.

looklike obr
Tvorba profilu podobného publika, na základe vlastného publika.

V správcovi reklám v kolónke detailné cielenie môžete zahŕňať a vylučovať ľudí podľa záujmov, správania, demografie a mnoho iného.

looklike obr 2
Cielenie na ľudí, ktorí sa zaujímajú o reklamu.

Čo je to studené / teplé publikum ?

Studené publikum – Je to úplne nové publikum, na ktoré cielite hlavne základný obsah ako sú videá, príspevky na blogu, podcasty a iné.

Teplé publikum – Využíva sa hlavne pri remarketingu. Ide o publiká ľudí, ktoré už navštívili Vašu stránku, preto sa im ponúka hlavne špeciálny obsah, ako napríklad limitované akcie a kupóny.

Existuje mnoho odlišných typov publík, preto by ste si mali vyberať detailne na základe toho, čo chcete dosiahnuť po spustení Vašej kampane. Ideálnym riešením je vytvorenie viacerých publík a následné porovnanie ich správania po skončení kampane, pretože len tak budete vedieť, ktoré publikum je pre Váš biznis najvýhodnejšie.

Blog

Najnovšie Články

FacebookMarketing
GoogleMarketing
Kontakt

Presuňte s nami svoje podnikanie do online prostredia

Chcete vidieť, ako môže digitálna transformácia zmeniť vaše podnikanie? Požiadajte o konzultáciu ešte dnes a začnite svoju online cestu s nami.

Kontaktujte nás