Dátum
14 apríla, 2022
Kategórie
Čas čítania
4 min

Platená reklama na Facebooku

Každý, kto už nejaký čas podniká v online svete sa stretol s termínom Facebook reklama alebo Facebook Business Manager. Práve spomínaný Business Manager je miesto na Facebooku, kde sa vytvárajú...

Každý, kto už nejaký čas podniká v online svete sa stretol s termínom Facebook reklama alebo Facebook Business Manager. Práve spomínaný Business Manager je miesto na Facebooku, kde sa vytvárajú kampane a spúšťajú reklamy.

facebook

Náklady na reklamu ovplyvňuje mnoho faktorov. Hlavným faktorom je, či ste začínajúca firma v online svete alebo dlhoročný podnikateľ na globálnom trhu. Pre malé firmy sa rozpočet pohybuje od 100€ mesačne+náklady na samotnú reklamu. Pre globálnych predajcov je to od 500€ +náklady na samotnú reklamu. Každá správa reklamy je však predmetom konzultácie a vzájomnej dohody.

Správne nastavenie kampane a jednotlivých reklám si vyžaduje poriadne premyslenie stratégie a cielenia, no pre náš skúsený marketingový tím to bude hračka.

ryvenia banner 1000 x 2d00 px 6 2

Výhody Facebook reklamy

  • Zvýšenie povedomia o značke
  • Noví potenciálni zákazníci
  • Zvýšenie konverzií
  • Zvýšenie návštevnosti webu a účtov na sociálnych sieťach
  • Získanie nových e-mailových adries potenciálnych zákazníkov
  • Inzerujete na Facebooku, ale aj na Instagrame


fb2

Za čo sa platí vo Facebook reklame?

V Ryvenii sa FB reklama pohybuje od 100€ mesačne. Za čo nám teda budete platiť?

  • Založenie Facebook Business Managera
  • Prepojenie BM so všetkými Google nástrojmi
  • Samotná tvorba a nastavenie kampane
  • Vytvorenie vhodného publika pre Vašu reklamu
  • Tvorba grafiky a textov na samotnú reklamu, ktorá sa bude zobrazovať ľuďom
  • Pravidelná optimalizácia a monitoring kampane
  • Mesačné reporty o výsledkoch reklamy

Ďalšou investíciou je nastavenie rozpočtu, ktorý ste ochotný do reklamy investovať. Vybrať si môžete medzi denným rozpočtom alebo celkovým rozpočtom kampane. Hovoríme teda o nákladoch na samotnú reklamu.

Samotnému Facebooku budete platiť za:

  • Cena za kliknutie (CPC) – zaplatíte až vtedy, keď človek klikne priamo na reklamu
  • Cena za zobrazenie (CPM) – platíte až za 1 000 zobrazení, ktoré sú väčšinou lacnejšie ako CPC
  • Cena za akciu (CPA) – medzi akcie patria napríklad konverzie, vyplnený formulár, newsletter

Umiestnenie reklamy

Automatické umiestnenie – v prípade, že si vyberiete automatické umiestnenia, algoritmus Facebooku sám vyhodnotí najvýhodnejšie umiestnenia Vašej reklamy. Reklamy sa teda budú zobrazovať hlavne na tých miestach, kde dochádza najčastejšie ku kliknutiam, konverziam a iným akciám na Facebooku a Instagrame.

Manuálne umiestnenie – ak chcete napríklad kampaň na získavanie nových followerov na Instagrame, potom sa vyberá manuálne umiestnenie, kde sa nastaví zobrazenie reklamy len na Instagrame.

Publikum

Vybrať si správne publikum pre svoju kampaň na Facebooku je veľmi dôležité, pretože publikum ľudí môže posilniť, ale aj úplne položiť Vašu kampaň.

facebook audience

Hlavné publikum – Používa sa, ak chcete cieliť na skupinu ľudí, ktorá pravdepodobne o Vás a Vašom biznise ešte nepočula. Nazývame ho taktiež všeobecné alebo studené publikum.

Cieliť môžete na základe týchto charakteristík:

  • Demografia
  • Záujmy
  • Vek
  • Správanie – cielenie na ľudí podľa ich správania na Facebooku (interakcie, nákupy,..)

Vlastné publikum – Používa sa, ak chcete cieliť na skupinu ľudí, ktorá už vie o Vás a Vašom biznise. Nazývame ho aj teplé publikum.

Cieliť môžete na základe týchto charakteristík:

  • Kontaktné údaje (telefónne čísla, e-mail)
  • Používatelia Vašej aplikácie
  • Návštevníci Vašej stránky
  • Interakcia s Vašou stránkou a príspevkami (zdieľanie, like, komentár)

Podobné publikumLookalike publikum sa používa, ak chcete cieliť na ľudí, ktorí ešte nepoznajú Váš biznis, ale majú podobné vlastnosti ako Vaše vlastné publiká. Napríklad tí ľudia, ktorí vykonajú interakciu s príspevkom atď.

Facebook reklama alebo sponzorovaný príspevok?

Facebook reklama sa používa, ak chcete zvýšiť celkové povedomie o Vašej značke a získať tak nové sledovania FB stránky alebo Instagramu.

Propagácia samotného príspevku je vhodná, ak chcete zvýšiť povedomie o samotnom príspevku, v ktorom propagujete jeden produkt.

Stále váhate, či je pre Vás Facebook reklama vhodná, ale chcete sa stať súčasťou sociálneho sveta a vyťažiť tak čo najviac pre svoj biznis ?
Radi Vám všetko detailne vysvetlíme. Ak máte firemnú stránku na Facebooku či Instagrame a chcete, aby vaša firma rástla, určite by ste mali používať služby Facebook Business Manager alebo Facebook Ads. Ak ste však vo svete sociálnych médií nováčik a nerozumiete všetkým nástrojom, neváhajte a obráťte sa na nás. S radosťou Vám pomôžeme pri založení a nastavení týchto nástrojov, vďaka čomu budete o krok bližšie k ovládnutiu sociálneho sveta. Facebook Business Manager je totiž neodmysliteľnou súčasťou dobre zarábajúcej firmy, ktorý Vám pomôže zvýšiť konverzie, dosah a získať potenciálnych zákazníkov.

Blog

Najnovšie Články

FacebookMarketing
GoogleMarketing
Kontakt

Presuňte s nami svoje podnikanie do online prostredia

Chcete vidieť, ako môže digitálna transformácia zmeniť vaše podnikanie? Požiadajte o konzultáciu ešte dnes a začnite svoju online cestu s nami.

Kontaktujte nás