PPC reklamy sú súčasťou marketingovej stratégie už dlhé roky, no do povedomia sa čoraz viac dostávajú len teraz. Asi každý úspešný e-shop využíva tieto kampane na zvýšenie predaja alebo povedomia o značke. Poďme sa teda pozrieť čo tieto reklamy vlastne sú.
Čo to je PPC reklama ?
Slovo PPC je skratka od anglického slova Pay Per Click, teda v preklade platba za kliknutie. Znamená to, že za takúto reklamu platíte len vtedy, keď na ňu niekto klikne. Výhodné, nemyslíte ?
Kde nájdeme takúto reklamu ?
S týmto typom reklamy sa môžeme stretnúť na všetkých prehliadačoch, či už je to Chrome, Firefox a mnoho iných. Okrem toho sa takéto kampane zobrazujú aj na sociálnych sieťach ako je Facebook a Instagram. Súčasťou sú taktiež rôzne cenové porovnávače ako napríklad známa Heureka.
Hlavnou reklamnou platformou je Google Ads, kde sa najčastejšie PPC kampane vytvárajú a spúšťajú.
Aby ste mali predstavu ako rozlíšiť takúto reklamu, pozrieme sa na obrázok nižšie. Po zadaní kľúčového slova do vyhľadávača sa nám zobrazia ako prvé práve tieto reklamy. Môžeme ich vidieť buď v podobe textu, ale taktiež aj vo forme obrázkov (pravý stĺpec).
Fungovanie PPC reklám
Zjednodušene povedané, tieto kampane slúžia ako súťaž medzi konkurentmi v pozícii vyhľadávania. Hlavnú rolu hrá cenová ponuka, to znamená kto viac zaplatí, ten obsadí popredné pozície. Ďalším dôležitým faktorom je aj kvalitný obsah a kľúčové slová. Pozor, prehnané používanie kľúčových slov môže spôsobiť viac škody ako úžitku, preto sa zamerajte hlavne na kvalitný obsah.
Výhody PPC reklám
Platíte až po kliknutí na reklamu
Dokážete osloviť veľkú skupinu ľudí
Efektívne zviditeľníte Váš web, e-shop
Presné meranie reklamy
Prehľadné výsledky v Google Analytics
Nastavíte si rozpočet aký chcete
Oslovil Vás tento typ reklamy, no neviete si dať rady s jej nastavením a spravovaním ? Radi Vám s tým pomôžeme, stačí, že sa nám ozvete v podobe e-mailu alebo telefónneho čísla.