Dátum
3 januára, 2022
Kategórie
Čas čítania
2 min

PPC reklama

PPC reklamy sú súčasťou marketingovej stratégie už dlhé roky, no do povedomia sa čoraz viac dostávajú len teraz. Asi každý úspešný e-shop využíva tieto kampane na zvýšenie predaja alebo povedomia...

obr 1

 

PPC reklamy sú súčasťou marketingovej stratégie už dlhé roky, no do povedomia sa čoraz viac dostávajú len teraz. Asi každý úspešný e-shop využíva tieto kampane na zvýšenie predaja alebo povedomia o značke. Poďme sa teda pozrieť čo tieto reklamy vlastne sú.

ryvenia banner 1000 x 2d00 px 6 2

Čo to je PPC reklama ?

Slovo PPC je skratka od anglického slova Pay Per Click, teda v preklade platba za kliknutie. Znamená to, že za takúto reklamu platíte len vtedy, keď na ňu niekto klikne. Výhodné, nemyslíte ?

Kde nájdeme takúto reklamu ?

S týmto typom reklamy sa môžeme stretnúť na všetkých prehliadačoch, či už je to Chrome, Firefox a mnoho iných. Okrem toho sa takéto kampane zobrazujú aj na sociálnych sieťach ako je Facebook a Instagram. Súčasťou sú taktiež rôzne cenové porovnávače ako napríklad známa Heureka.

Hlavnou reklamnou platformou je Google Ads, kde sa najčastejšie PPC kampane vytvárajú a spúšťajú.

Aby ste mali predstavu ako rozlíšiť takúto reklamu, pozrieme sa na obrázok nižšie. Po zadaní kľúčového slova do vyhľadávača sa nám zobrazia ako prvé práve tieto reklamy. Môžeme ich vidieť buď v podobe textu, ale taktiež aj vo forme obrázkov (pravý stĺpec).

obr 2
Od organických výsledkov sa PPC kampane líšia tým, že je nad nimi napísane slovo „Reklama“.

 

Fungovanie PPC reklám

Zjednodušene povedané, tieto kampane slúžia ako súťaž medzi konkurentmi v pozícii vyhľadávania. Hlavnú rolu hrá cenová ponuka, to znamená kto viac zaplatí, ten obsadí popredné pozície. Ďalším dôležitým faktorom je aj kvalitný obsah a kľúčové slová. Pozor, prehnané používanie kľúčových slov môže spôsobiť viac škody ako úžitku, preto sa zamerajte hlavne na kvalitný obsah.

obr3
Kľúčovým slovom je „Tričko“. Na obrázku vidíme v každom nadpise reklamy toto slovo.

 

Výhody PPC reklám

  1. Platíte až po kliknutí na reklamu

  2. Dokážete osloviť veľkú skupinu ľudí

  3. Efektívne zviditeľníte Váš web, e-shop

  4. Presné meranie reklamy

  5. Prehľadné výsledky v Google Analytics

  6. Nastavíte si rozpočet aký chcete

Oslovil Vás tento typ reklamy, no neviete si dať rady s jej nastavením a spravovaním ? Radi Vám s tým pomôžeme, stačí, že sa nám ozvete v podobe e-mailu alebo telefónneho čísla.

Blog

Najnovšie Články

FacebookMarketing
GoogleMarketing
Kontakt

Presuňte s nami svoje podnikanie do online prostredia

Chcete vidieť, ako môže digitálna transformácia zmeniť vaše podnikanie? Požiadajte o konzultáciu ešte dnes a začnite svoju online cestu s nami.

Kontaktujte nás