Ak využívate online svet na podnikanie, určite by ste mali používať tieto bezplatné nástroje od Google. Pomôžu Vám v analýze webu, ale taktiež aj pri zvýšení konverzii.
Google Analytics
Google Analytics je nástroj, ktorý už asi každý kto podniká v online svete dobre pozná. Tento nástroj umožňuje užívateľom získavať dáta zo svojich webstránok. Google Analytics Vám pomôže získať štatistické dáta o Vašich zákazníkoch, či už sú to demografické údaje alebo ich správanie na stránke.
Cez tento nástroj môžete taktiež sledovať Vaše reklamy. Presne zaznamená výnosy, mieru elektronického obchodu a taktiež aj počet používateľov. Nevyhnutnosťou sledovania reklám je nastaviť URL parameter.
TIP: Od 1.7.2023 Google Analytics ruší starú verziu a dostupná bude už len nová – Google Analytics 4. Preto si nezabudnite Vaše účty pridať do GA 4 už teraz, aby stihol včas zozbierať dáta. Staré verzie účtov budú vymazané a rovnako aj dáta z nich.
Google Search Console
Ďalší užitočný nástroj od Google. Umožňuje vlastníkom webstránok sledovať stav indexovania a optimalizovať webové stránky. Monitoring stránky je veľmi dôležitý, pretože môžete sledovať výkonnosť, kliknutia a taktiež impresie. Následne sa výsledky porovnávajú na základe časového obdobia.
Google Search Console sa považuje za jeden z najlepších SEO nástrojov. Preto je tento nástroj ideálny pre začiatočníkov so SEO.
Google Merchant Center
Bezplatný nástroj od spoločnosti Google je ako stvorený pre e-shopy. Do tohto nástroju sa nahrávajú dáta o Vašich produktoch. Je veľmi dôležité mať založený účet v Google Merchant Center, keď využívate Google Shopping Ads. Vďaka tomu sa totiž Vaše produkty zobrazujú v reklamách.
Nastaviť sa tu dajú rôzne doplnkové informácie, ako napríklad kuriérska spoločnosť, Zásielkovňa, cena poštovného a doba dodania tovaru.
Odporúčame všetkými desiatimi tieto bezplatné nástroje aktívne využívať. Ich nastavenie vôbec nie je ťažké. Postupne si na nich zvyknete a nebudete si vedieť bez nich predstaviť fungovanie Vašej stránky. :)