SEO optimalizácia (search engine optimization) je v skratke optimalizácia webu pre vyhľadávače. Znamená to, na akej pozícii sa zobrazí Váš web po zadaní kľúčového slova do vyhľadávača. V súčasnosti sa táto metóda stala veľmi populárnou a využíva ju čoraz viac a viac ľudí. V minulosti sa SEO zameriavalo hlavne na kvantitu kľúčových slov, no dnes je to hlavne o kvalitnom a jedinečnom obsahu.
SEO optimalizácia, je zameraná hlavne na analýzu webu so zameraním na obsah, to znamená, či stránky obsahujú články, ktoré majú vhodné nadpisy, podnadpisy, odstavce a mnoho ďalšieho.
Hlavnou úlohou je sledovať pozíciu Vášho webu vo vyhľadávaní, či sa pozícia zlepšila / zhoršila, aká je Vaša konkurencia a ako ju predbehnúť. S využitím nástrojov Google Analytics a Google Search Console dokážete sledovať návštevnosť Vášho webu, CTR (miera preklikavosti), konverzný pomer (koľko návštevníkov stránky nakúpi / zaregistruje sa) a mnoho ďalšieho. Preto Vám odporúčame využívať tieto bezplatné nástroje, pretože sú neodmysliteľnou súčasťou dobre zarábajúceho webu.
Ďalším dôležitým krokom, ktorému sa venuje SEO je zostavenie a analýza kľúčových slov. Ak chcete zosilniť Vaše kľúčové slová, je dôležité, aby ste sledovali svoju konkurenciu a porovnali v čom ste horší / lepší ako oni. Samozrejme nikdy nekopírujte články Vašej konkurencie, ale snažte sa byť kreatívny a vymyslieť svoje vlastné.
Súčasťou tejto metódy je aj meranie technického stavu webu a to konkrétne indexácia stránok, správne presmerovanie stránok a správne nastavené stavové kódy. Možno si mnoho z Vás teraz kladie otázku čo sú to vlastne tie stavové kódy. Najlepším príkladom je kód číslo 404, ktorý pravdepodobne všetci dobre poznáme. Ide o chybu, ktorú Vám stránka vypíše, keď nie je presmerovaná na aktuálny web, na ktorom sa nachádza článok, tovar alebo hocičo iné čo hľadáte. Preto je už trochu zložitejšie riešiť technický stav webu a je lepšie to nechať na odborníkov.
Ak si neviete dať rady ako začať pracovať na SEO optimalizácii alebo ste úplný nováčik v tejto brandži, existuje mnoho bezplatných kurzov, ktoré Vám v tom pomôžu. Inou alternatívou je taktiež digitálna agentúra, v ktorej pracujú špecialisti a majú skúsenosti v tomto obore, no nevýhodou je, že si budete musieť za to priplatiť.