Dátum
21 apríla, 2022
Kategórie
Čas čítania
3 min

Typy reklamy na Facebooku

Facebook sa stáva čoraz populárnejším miestom na inzerciu a propagáciu produktov alebo služieb. Platená reklama sa považuje už za automatickú v online svete. Rovnako ako na Facebooku môžete zároveň inzerovať...

Facebook sa stáva čoraz populárnejším miestom na inzerciu a propagáciu produktov alebo služieb. Platená reklama sa považuje už za automatickú v online svete. Rovnako ako na Facebooku môžete zároveň inzerovať aj na Instagrame.

Všetko čo potrebujete k nastaveniu kampane a samotnej reklamy je Facebook Business Manager. Ak neviete ako si ho založiť, pripravili sme pre vás článok Ako vytvoriť Facebook Business Manager.

ryvenia banner 1000 x 2d00 px 6 2

Typ kampane

Obvykle sa kampaň vyberá podľa troch cieľov a to povedomie o značke, konverzia a vykonanie interakcie. Na nasledujúcom obrázku môžete vidieť aké zameranie kampane si môžete vybrať. Výber cieľu záleží aj na marketingovom rozpočte.

Umiestnenie reklamy

Automatické umiestnenie – v prípade, že si vyberiete automatické umiestnenia, algoritmus Facebooku sám vyhodnotí najvýhodnejšie umiestnenia Vašej reklamy. Reklamy sa teda budú zobrazovať hlavne na tých miestach, kde dochádza najčastejšie ku kliknutiam, konverziam a iným akciám na Facebooku a Instagrame.

Manuálne umiestnenie – ak chcete napríklad kampaň na získavanie nových followerov na Instagrame, potom sa vyberá manuálne umiestnenie, kde sa nastaví zobrazenie reklamy len na Instagrame.

Reklamy sa zobrazujú napríklad na nástenke, v messengeri, stories, v pravom stĺpci na Facebooku, ale taktiež aj vo videách.

Formát reklamy

Fotka/Video

Najpoužívanejším formátom reklamy je jedna fotka alebo video. Použiť môžete rôzne kreatívy, či už klasickú fotku/video alebo profesionálnu kreatívu od grafika. Tento jednoduchý formát by však mal dozaista presvedčiť používateľa, aby na danú reklamu klikol a vykonal požadovanú akciu.

Carousel

Carousel je vynikajúci formát, ktorý umožňuje propagovať viac produktov z vášho e-shopu. Tento formát sa využíva hlavne pri Shopping Ads (Nákupná kampaň). Carousel môžete vyplniť klasickými fotkami/videami alebo dynamicky zo zostavy produktov vo vašom katalógu.

Slideshow

Slideshow formáty sa skladajú z 3 až 10 obrázkov alebo jedného videa, ktoré sa prehráva v rámci prezentácie.

Práve tieto formáty môžu byť skvelým odrazovým mostíkom pre ľudí, ktorí nemajú žiadne skúsenosti s tvorbou videa, no napriek tomu chcú upútať pozornosť používateľa pohybom a zvukom.

Canvas

Canvas je interaktívny formát reklamy, ktorý je dostupný len pre mobilné zariadenia. Skladá sa z niekoľkých prvkov, ktoré sú spojené dohromady, aby vytvorili úžasný zážitok. Patria sem obrázky, viaceré výzvy na akciu, hypnotizujúci text, videá s okamžitým zapojením a iné.

Ak si netrúfate vytvoriť takúto reklamu sami, naši špecialisti na Facebook reklamy vám ju kompletne nastavia. Súčasťou je aj pravidelné monitorovanie a optimalizovanie reklamy. Správne nastavenie kampane a jednotlivých reklám si vyžaduje poriadne premyslenie stratégie a cielenia, no pre náš skúsený marketingový tím to bude hračka.

Ak máte akékoľvek otázky ohľadom Facebook Ads, neváhajte nás kontaktovať.

Blog

Najnovšie Články

FacebookMarketing
GoogleMarketing
Kontakt

Presuňte s nami svoje podnikanie do online prostredia

Chcete vidieť, ako môže digitálna transformácia zmeniť vaše podnikanie? Požiadajte o konzultáciu ešte dnes a začnite svoju online cestu s nami.

Kontaktujte nás