Facebook sa stáva čoraz populárnejším miestom na inzerciu a propagáciu produktov alebo služieb. Platená reklama sa považuje už za automatickú v online svete. Rovnako ako na Facebooku môžete zároveň inzerovať aj na Instagrame.
Všetko čo potrebujete k nastaveniu kampane a samotnej reklamy je Facebook Business Manager. Ak neviete ako si ho založiť, pripravili sme pre vás článok Ako vytvoriť Facebook Business Manager.
Typ kampane
Obvykle sa kampaň vyberá podľa troch cieľov a to povedomie o značke, konverzia a vykonanie interakcie. Na nasledujúcom obrázku môžete vidieť aké zameranie kampane si môžete vybrať. Výber cieľu záleží aj na marketingovom rozpočte.
Umiestnenie reklamy
Automatické umiestnenie – v prípade, že si vyberiete automatické umiestnenia, algoritmus Facebooku sám vyhodnotí najvýhodnejšie umiestnenia Vašej reklamy. Reklamy sa teda budú zobrazovať hlavne na tých miestach, kde dochádza najčastejšie ku kliknutiam, konverziam a iným akciám na Facebooku a Instagrame.
Manuálne umiestnenie – ak chcete napríklad kampaň na získavanie nových followerov na Instagrame, potom sa vyberá manuálne umiestnenie, kde sa nastaví zobrazenie reklamy len na Instagrame.
Reklamy sa zobrazujú napríklad na nástenke, v messengeri, stories, v pravom stĺpci na Facebooku, ale taktiež aj vo videách.
Formát reklamy
Fotka/Video
Najpoužívanejším formátom reklamy je jedna fotka alebo video. Použiť môžete rôzne kreatívy, či už klasickú fotku/video alebo profesionálnu kreatívu od grafika. Tento jednoduchý formát by však mal dozaista presvedčiť používateľa, aby na danú reklamu klikol a vykonal požadovanú akciu.
Carousel
Carousel je vynikajúci formát, ktorý umožňuje propagovať viac produktov z vášho e-shopu. Tento formát sa využíva hlavne pri Shopping Ads (Nákupná kampaň). Carousel môžete vyplniť klasickými fotkami/videami alebo dynamicky zo zostavy produktov vo vašom katalógu.
Slideshow
Slideshow formáty sa skladajú z 3 až 10 obrázkov alebo jedného videa, ktoré sa prehráva v rámci prezentácie.
Práve tieto formáty môžu byť skvelým odrazovým mostíkom pre ľudí, ktorí nemajú žiadne skúsenosti s tvorbou videa, no napriek tomu chcú upútať pozornosť používateľa pohybom a zvukom.
Canvas
Canvas je interaktívny formát reklamy, ktorý je dostupný len pre mobilné zariadenia. Skladá sa z niekoľkých prvkov, ktoré sú spojené dohromady, aby vytvorili úžasný zážitok. Patria sem obrázky, viaceré výzvy na akciu, hypnotizujúci text, videá s okamžitým zapojením a iné.
Ak si netrúfate vytvoriť takúto reklamu sami, naši špecialisti na Facebook reklamy vám ju kompletne nastavia. Súčasťou je aj pravidelné monitorovanie a optimalizovanie reklamy. Správne nastavenie kampane a jednotlivých reklám si vyžaduje poriadne premyslenie stratégie a cielenia, no pre náš skúsený marketingový tím to bude hračka.
Ak máte akékoľvek otázky ohľadom Facebook Ads, neváhajte nás kontaktovať.